• Eksklusive produkter
  • Fornøyd Kunde Garanti
  • Sveitsisk kvalitet

Butikens kjøpsvilkår

  • Bestillingsprocess

    Vår bestillingsprosess er enkel og smidig. Først velger du produktene du ønsker å kjøpe og legger dem i handlekurven. Du går så videre til kassen hvor du velger ønsket betalings- og fraktmetode. Vi tilbyr sikker betaling via Klarna med faktura eller kortbetaling. Vi tilbyr rask og pålitelig levering via Postnord med en fraktkostnad på 75 NOK for alle bestillinger. Velg utleveringsstedet du ønsker å få pakken levert til i kassen. Etter at bestillingen din er sendt, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post med informasjon om din bestilling og levering.

  • Priser & Betaling

    Priser, mva og avgifter.

    Prisene inkluderer mva og andre avgifter. Vi forbeholder oss retten til å korrigere eventuelle unøyaktigheter i prissettingen. Prisene kan endres på grunn av midlertidige kampanjer eller tilbud. En fraktkostnad på 75 NOK kommer i tillegg til alle bestillinger.

    Betal trygt og enkelt med Klarna.

    Få først. Betal senere. Når du velger å betale med faktura, tilbyr vi deg muligheten til å betale 30 eller 60 dager fra vi sender varene for levering. Vi overfører betalingskravet for kjøpet ditt til Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna sender deg en betalingsinstruks der du må betale direkte til Klarna. For kontaktdetaljer og mer informasjon om Klarna, gå til klarna.no.

    Betal direkte Med "Betal direkte" fullfører du betalingen på en gang, men beholder alle fordelene du får når du handler gjennom Klarna. Betaling kan gjøres på tre måter: med kortet ditt, via bankoverføring eller via en tilknyttet bankkonto.
    Velger du å betale med tilknyttet bankkonto, vil pengene bli trukket 1-2 bankdager etter at butikken har sendt bestillingen din. Dersom Klarna mot formodning ikke kan ta ut pengene, vil de i stedet sende en faktura til e-postadressen du brukte da du foretok kjøpet.

  • Produktinformasjon & Tilgjengelighet

    Produktinformasjon

    Vi forbeholder oss retten til å korrigere feilinformasjon i produktbeskrivelsen eller spesifikasjonen.

    Produkt tilgjengelighet

    Vi streber etter å tilby nøyaktig og oppdatert informasjon om produktene våre og deres tilgjengelighet. Hvis du har spørsmål eller bekymringer, vennligst kontakt oss for ytterligere hjelp.

    Tilbud

    Tilbud kan avsluttes tidligere enn den angitte sluttdatoen hvis produktet/produktene er utsolgt.

    Produkt utsolgt.

    Hvis et produkt blir utsolgt mens det er i handlekurven eller bestillingen din er under behandling, forbeholder vi oss retten til å fjerne denne varen fra bestillingen din eller kansellere hele bestillingen. Hvis en vare du har bestilt ikke kan sendes, vil du bli informert via kontaktdetaljene du oppga i bestillingen din.

    Forhåndsbestilling og varsling av utsolgte produkter

    Vi kan for øyeblikket ikke akseptere forhåndsbestillinger for varer som for øyeblikket er utsolgt. Du kan imidlertid bruke alternativet "Overvåke produkt" for å motta et e-postvarsel når produktet blir tilgjengelig igjen.

  • Levering & Fraktmetode

    Fraktkostnad

    Fraktkostnaden for alle bestillinger i vår nettbutikk er 75 NOK.

    Leveringsmuligheter

    Vi sender alle bestillinger med Postnord MyPack Collect. I kassen velger du hvilken utleveringssted du ønsker å hente pakken hos. Hvis du ikke velger noe, gjøres valget automatisk via postnummeret.

    Melding & Sporing

    Vi bruker SMS-melding når vi sender pakker, du vil da motta en SMS i mobilen når pakken din er tilgjengelig for henting på utleveringsstedet. Sjekk alltid i kassen at telefonnummeret ditt er riktig slik at du mottar varselet når pakken er levert til agenten din.

    Når bestillingen din sendes fra vårt lager, sendes en sporingslenke automatisk til din e-post. Har du Postnords app kan du også spore pakken og motta melding direkte i appen.

    Leveringstid

    Bestillinger sendes fra Sverige vanligvis innen 3-5 virkedager for bestillinger plassert før kl. 10 på hverdager. Levering tar vanligvis 5-10 virkedager. Vær oppmerksom på at dette kan variere i ferier, dårlig vær og andre hendelser som påvirker posttjenester.

    Ordre som ikke hentes fra utleveringsstedet.

    Bestillinger som ikke hentes fra utleveringsstedet innen 7 dager vil bli returnert til oss, og det påløper da et gebyr på 75 NOK. Hvis du velger å kansellere bestillingen din, må du fortsatt betale denne avgiften, og den opprinnelige fraktkostnaden vil ikke bli refundert.

    Levering utenfor Norge

    Foreløpig sender vi kun til Sverige og Norge.

    Transportskader

    Det er alltid en mulighet for at en vare kan bli skadet under transport. Det er derfor viktig at du sjekker varene umiddelbart når du mottar dem. Sørg for at synlige eksterne transportskader er registrert på følgeseddelen av den som leverer bestillingen. Hvis du oppdager transportskader først etter åpning av forsendelsen, vennligst kontakt oss så snart som mulig.

    Kontakt oss via info@alpnaering.com angående alle transportskader og legg ved bilder som tydelig viser skaden. Melding om transportskader skal være oss i hende snarest.

  • Retur & Angrerett

    Angrerett

    Du har rett til å returnere bestilte feilfrie varer. Melding om dette skal gis umiddelbart ved mottak av varene, dog senest innen 14 dager etter levering. Produktets forsegling skal være ubrutt for mat- og hygieneprodukter.

    Du har 14 dager fra leveringsdagen til å kansellere kjøpet. Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, er du fortsatt ansvarlig for å betale den opprinnelige leveringskostnaden og eventuelle returfraktkostnader. Du er ansvarlig for å pakke produktet på en slik måte at det kommer frem uskadd. For å benytte din angrerett ved kjøp via vår nettbutikk, kontakt Alpnaering umiddelbart via e-post og oppgi ordrenummeret ditt som kjøpsbevis.

    E-post: info@alpnaering.com

    Hvis du har foretatt kjøpet gjennom en av våre forhandlere, må eventuelle krav eller bruk av angreretten rettes direkte til forhandleren din.

    Retur på grunn av pakke som ikke er hentet på utleveringsstedet

    Bestillinger som ikke hentes fra utleveringsstedet innen 7 dager vil bli returnert til oss, og det påløper da et gebyr på 75 NOK. Hvis du velger å kansellere bestillingen din, må du fortsatt betale denne avgiften, og den opprinnelige fraktkostnaden vil ikke bli refundert.

  • Reklamasjon

    Vi garanterer at varene du har bestilt er feilfrie ved levering. Skulle du motta en defekt eller feillevert vare, må du kontakte kundeservice så snart som mulig, men senest innen 14 dager. Vi har alltid som mål å behandle klager så raskt og effektivt som mulig for å sikre at du er fornøyd med kjøpet fra oss.

    Du kan nå oss på e-post: info@alpnaering.com

    For å lette håndteringen av din klage ber vi deg oppgi ordrenummeret ditt og en detaljert beskrivelse av problemet eller defekten. Vår kundeservice vil vurdere din klage og om nødvendig be om tilleggsinformasjon eller bilder for å kunne gjøre en korrekt vurdering. Hvis klagen din blir godkjent, vil vi iverksette passende tiltak for å løse problemet, som kan omfatte prisreduksjon, erstatning eller tilbakebetaling, avhengig av situasjonen.

    NB! Før du returnerer en defekt/feillevert vare, må du kontakte kundeservice for å få godkjent reklamasjonen. Ved godkjent klage dekker vi returkostnaden og gir deg en forhåndsbetalt returetikett. Du er ansvarlig for at produktet er ubrukt, og for å pakke inn pakken på en slik måte at produktet ikke blir skadet under returen.

  • Tvist

    Dersom du har klager på våre produkter eller tjenester, ber vi deg kontakte vår kundeservice i første omgang. Hvis vi ikke kan bli enige, har du muligheten til å henvende deg til Forbrukerrådet. Vi følger Forbrukerrådets anbefalinger. Du kan også henvende deg til EU-kommisjonens nettplattform for alternativ tvisteløsning.

  • Tilbakebetalinger

    Tilbakebetalinger gjøres automatisk med samme betalingsmetode som brukes til å betale for produktene dine. Dersom betalingen er gjort med faktura eller ved forskuddsbetaling, vil tilbakebetalingen bli gjort til kontoen som betalingen ble utført fra. Om nødvendig kan det hende at vi må be deg om kontoopplysningene dine.

  • Garanti

    Garanti

    Alpnaerings produkter er av meget høy kvalitet. Dersom et produkt ikke skulle møte dine forventninger, har du alltid mulighet til å benytte vår ”helt fornøyd”-garanti.

    *Vår ”helt fornøyd”-garanti gjør at du kan få et nytt produkt eller pengene tilbake dersom du ikke er fornøyd med kvaliteten.
    Garantien gjelder i ett år for våre matprodukter, 6 måneder for helseprodukter og 2 måneder for våre hudpleieprodukter.

    Oppbevaring

    Oppbevar krydder, matprodukter og helsekost på et mørkt, kjølig og tørt sted. Åpnet grønnsaksbuljong, kjøttbuljong, kyllingbuljong og helseprodukter på flaske bør oppbevares i kjøleskapet etter åpning. Åpnet matvare er stabilt i minst ett år.

    Ikke oppbevar kremene dine i direkte sollys. Åpnet hudpleieprodukt er stabilt i ett år.

  • Konkurransevilkår Sosiale medier

    Konkurransevilkår sosiale medier

    1. Konkurransen organiseres av Alpnaering Norge AS og er ikke på noen måte sponset, fremmet, administrert av eller forbundet med Facebook, Instagram eller andre sosiale mediaplattformer.

    2. Den som konkurrerer må være bosatt i Norge og være minst 18 år.

    3. Den som deltar i konkurransen godkjenner at vi eventuelt tagger, legger opp navn og konkurransebidrag på sosiale medier, samt alpnaering.no.

    4. I konkurranser som tilrettelegges på våre sosiale medier konkurreres det alltid kostnadsfritt og uten krav om kjøp.

    5. Premien/prisen kan ikke tas ut i kontanter og kan heller ikke byttes ut mot annet/andre produkter til en tilsvarende pris. Vinneren må eventuelt betale skatt av premien.

    6. Den som deltar i konkurransen må ha en fullverdig versjon av plattformen som konkurransen er tilrettelagt via, samt følge de offisielle reglene for plattformen.

    7. Vinneren eller vinnerne utnevnes av Alpnaering og kan ikke overklages.

    8. Vinneren vil bli annonsert i den kanal som konkurransen foregår fra. Innen 7 dager etter dette må vinneren/vinnerne melde fra og oppgi navn, fødselsdato og adresse for levering av gevinsten. Dersom vinneren ikke kontakter Alpnaering innen 7 dager fra offentliggjøring av vinneren, har Alpnaering rett til å utnevne en ny vinner.

    9. Bidrag som kan oppfattes som støtende, eller krenkende kan bli fjernet uten forhåndsvarsel.

    10.  Den som deltar i konkurranser på våre sosiale medier, godkjenner Alpnaerings konkurranseregler og vilkår.

    11. Informasjon om hvordan vi håndterer personopplysninger finnes i vår Personvernpolicy.

  • Immaterielle Rettigheter

    All informasjon og alle bilder på alpnaering.no tilhører oss eller våre partnere. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, varemerker, produktnavn, bilder, grafiske representasjoner og tekster. Dersom du ønsker å bruke innhold fra alpnaering.no til andre formål enn privat bruk, kontakt oss for godkjenning.

  • PUL – Personopplysningsloven

    Alpnaering Norge AS er ansvarlig for alle personopplysninger som er lagret i vår database slik at vi kan kontakte deg og gi deg informasjon. Vi bruker dataene vi lagrer til intern bruk og for å kunne oppfylle kundeforhold og gi tilbud på egne produkter. Du kan når som helst kontakte oss og få et utdrag av dataene vi har lagret om deg. Du kan også be om å bli fjernet fra vår kundedatabase.

    Vi behandler personopplysninger i samsvar med gjeldende lover, spesielt den generelle databeskyttelsesforordningen (GDPR). For mer informasjon om hvordan vi håndterer dine personopplysninger, les vår personopplysningspolicy.

  • Diverse

    Disse betingelsene gjelder for alle kjøp og bestillinger gjort via alpnaering.no.
    Du må være over 18 år for å handle hos oss. Ved å fullføre et kjøp eller legge inn en bestilling, anses du å bekrefte at du er 18 år eller eldre og ikke er under vergemål eller annen begrensning av din juridiske handleevne.

    Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene og betingelsene uten varsel. Betingelsene oppgitt på alpnaering.se på tidspunktet for kjøpet eller bestillingen er de som gjelder for det aktuelle kjøpet eller bestillingen.

    Disse generelle vilkårene og din avtale med Alpnaering fritar verken Alpnaering fra eller begrenser Alpnaerings ansvar under gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning.

    Dersom en bestemmelse i disse generelle vilkårene, eller deler av disse, skulle bli funnet å være ugyldige, skal dette ikke påvirke gyldigheten eller tolkningen av andre bestemmelser i disse generelle vilkårene, med mindre Alpnaering eller kundens forpliktelser, i tilfelle av utelukkelse av slike bestemmelser, vil anses som urimelig tyngende.